דוח שבועי (21) - תיקים תלויים (ב)  |  

עוד מעט תחול התיישנות על כתב האישום נגד הרפז שלא הוגש עד היום. העובדה שבעוד זמן קצר וינשטיין עומד לפרוש מתפקידו לא מעירה אותו מתרדמתו השערורייתית. כתב אישום גם לא הוגש עדיין נגד אלון חסן לאחר שנחשף כי ניהל בשטח נמל אשדוד בידיעת הנהלתה במקביל לתפקידו כנציג הבכיר של ציבור העובדים. ולגליה מאור יש חוצפה להציב תנאים שיסייעו לה לחמוק מאישום פלילי
                                                      

▪ ▪ ▪

1. בועז הרפז החמקן  

חלפו כבר חמש שנים מאז שערוץ 2 חשף בתוכנית "אולפן שישי" מסמך מדהים שכלל הנחיות לבניית תדמית חיובית לאחד המועמדים לכהונת הרמטכ"ל, יואב גלנט (כיום שר השיכון), תוך הכפשת מועמדים אחרים.

המסמך, שגילויו ברבים עורר סערה ציבורית, התגלה כמזויף, ובכך רק גברה הסערה עקב המעשה החמור של זיופו בידי קצין המילואים הבכיר בועז הרפז שנחשב לידידו הקרוב של הרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי שהיה צהוב לגלנט. המסמך, שנכתב בתקופה שבה שררה מתיחות רבה בין שר הביטחון אהוד ברק ולשכתו לרמטכ"ל גבי אשכנזי ולשכתו הוביל לסכסוך בין שר הביטחון לרמטכ"ל, שחשדו זה בזה כי המסמך נכתב בהוראתו של השני.

בתום חקירת משטרה הודה הרפז בזיוף המסמך אף כי לא סיפרעל מניעיו ובמקביל הואשם גם בשיבוש הליכי החקירה שהתנהלה נגדו.
היועץ המשפטי לממשלה התחייב אז באזני מבקר המדינה לשעב השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס שהעביר אליו את כל חומרי הבדיקה היסודית שערך משרדו שתוך זמן יגיש כתב אישום נגד הרפז.
מאז חלפו כמה שנים לא טובות וכתב האישום נגד הרפז לא הוגש.
גם אשכנזי שרואה עצמו מועמד לראשות הממשלה לא נראה מוטרד ביותר. הוא משוכנע שיצא יבש מהפרשה.

גלנט לא נתמנה כרמטכ"ל ובמקומו נבחר בני גנץ שלא היה מועמדם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון לשעבר ברק. מי זוכר היום את אמרתו של הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, בעיצומה של הפרשה: "צריך לסלק את הפגרים מהמטכ"ל"?, גנץ מאמין שעלה בידו לעשות זאת במהלך שנות כהונתו כרמטכ"ל.

פרשת הרפז הגיעה, לכאורה, לקיצה לפני כמה חודשים. בתום חקירה ממושכת ובעייתית של המשטרה שהסתמכה על דוח חמור של מבקר המדינה לשעבר השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס ועל ממצאים קשים של מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת), המליצה המשטרה להעמיד לדין את אשכנזי על מסירת מידע סודי לאחרים והפרת אמונים במסגרת פרשת הרפז.

במקביל המליצה המשטרה להעמיד לדין את דובר צהל לשעבר תא"ל (מיל) אבי בניהו בגין שיבוש חקירה, החזקת מסמך סודי ברשלנות והפרת אמונים ואת עוזר הרמטכ"ל לשעבר אל"ם במיל' ארז וינר על שיבוש חקירה. עוד קעה המשטרה כי קיימת תשתית ראייתית לכך לפיה עבירות הזיוף במסמך הרפז, ללא ידיעתם של הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי ויתר המעורבים בפרשה שסברו שהמדובר הוא במסמך אותנטי.
המשטרה ייחסה להרפז גם עבירה של שיבוש הליכי חקירה. לעומת זאת לא נמצאה עבירה בהתנהלותו של אשכנזי שהשתהה בדיווח על הימצאות המסמך בידיו לגורמי משטרה או ליועמ"ש לממשלה אשר עמדו עמו בקשר בעניין.

המלצת המשטרה גרמה להרמת גבות אצל מבקר המדינה לשעבר, לינדנשטראוס ואנשי הצוות הבכיר במשרדו בראשותו של אלוף (מיל) יעקב (מנדי) אור שניהלו את הבדיקה המסועפת ומכירים היטב את החומרים. מאחר שהם פרשו בינתיים ממשרד מבקר המדינה יכולת פעילותם הייתה מוגבלת.

בדיעבד מתברר שמי שנהג בחכמה בפרשה זו הוא יורשו של לינדנשטראוס מבקר המדינה החדש, השופט בדימוס יוסף שפירא, שהעדיף להתרחק כמו מתפוח-אדמה לוהט, בנימוק שהוא לא עסק בה ופרטיה הרבים שרובם חסויים, אינם מוכרים לו ואין הוא יכול להעניק להם גושפנקה.

אין לתמוה על כך שהרפז שהתעודד מחולשת היועץ הכחיש כעבור זמן בראיון עמו בטלוויזיה את זיוף המסמך. מעניין כיצד יתייחס הפעם היועץ להמלצת המשטרה שאיששה את הזיוף. פרשת הרפז לא הפסיקה להעסיק את דעת הקהל במדינה הרעבה למידע מפורט ומדויק מאחר שהתקשורת תדלקה אותה חלקית. השאלה העיקרית שהעסיקה את אזרחי המדינה הייתה האם היה ניסיון של פוטש מצד הדרג הצבאי בראשות הרמטכ"ל נגד הדרג המדיני בראשות שר הביטחון.

במאבק החריף שהתנהל בשעתו בין שר הביטחון לשעבר אהוד ברק לבין הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף (במיל.) גבי אשכנזי, שמרה תנועת אומ"ץ כדרכה על ניטרליות ולא הזדהתה עם עמדתו של אף אחד מהצדדים.

הנושא העיקרי שהעסיק אותנו הייתה השאלה האם אומנם היה ניסיון של "פוטש" מצדו של אשכנזי כפי שטען ברק, או שברק טפל עליו עלילה מתוך כוונה להביא לסיום תקופת כהונתו. נושא נוסף שהעסיק אותנו הייתה השאלה האם בוצעו עבירות פליליות בלשכותיהם של שני האישים הללו.

במהלך העימות הפומבי נפגשתי מטעם אומ"ץ עם ברק כאשר היה עדיין שר ביטחון ועם אשכנזי האזרח, במשרדו של אחד מבניו כדי ללמוד ממקור ראשון על עמדותיהם. ההתרשמות שלי הייתה שמדובר בשני לוחמים ותיקים שאינם אוהבים לקחת שבויים כדי שלא ייאלצו לשמור עליהם לאחר מכן על-פי אמנת ז'נבה.

ביטוי מוחשי לאי-התלות של אומ"ץ היו שתי העתירות שהגשנו בפרשה חמורה זו, במטרה שהאמת תצא לאור ואזרחי המדינה ידעו את העובדות לאשורן. העתירה הראשונה הוגשה לפני שנה וחצי נגד היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, שהפגין בהכרעות שקיבל במרוצת שלוש וחצי שנות כהונתו רפיסות, מורך לב וחוסר שיקול דעת מוטעה. העתירה הוגשה בגלל סירובו של וינשטיין להורות על חקירת משטרה ולהסתפק בחקירה מוגבלת של מצ"ח (משטרה צבאית חוקרת).

לצערנו נדחתה העתירה ובג"ץ פסק לנו הוצאות כספיות בסך 15 אלף שקלים במסגרת המדיניות החדשה של נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, לבלום עותרים ציבוריים. למרבה האירוניה הורה היועץ המשפטי כעבור כמה חודשים למשטרה להתחיל לחקור את הפרשה, וזאת על יסוד הממצאים החמורים שהעלתה חקירת מצ"ח. מי יחזיר לאומ"ץ את ההוצאות המיותרות?. בעתירה השנייה ביקשנו מבג"ץ להרחיב את החקירה המשטרתית ולחקור גם את שר הביטחון לשעבר אהוד ברק ואנשי לשכתו, שגם ידיהם לא היו נקיות. הפעם לא נדחינו ולא שילמנו.

אומ"ץ החליטה להסיר את הכפפות פעם נוספת. פנינו אל היועץ המשפטי לממשלה למרות האמון המוגבל שאנחנו רוחשים לו: "סגן אלוף (במיל.) בועז הרפז חשף במהלך ראיון בטלוויזיה שורה של גילויים חדשים בפרשה חמורה זו שאיימה על אושיות הדמוקרטיה במדינה, מחייב את העמקת החקירה המשפטית וזירוזה שנפתחה למרבה הצער באיחור. קיים חשש של שיבושה וכתוצאה מכך רק גברו המבוכה והתסכול בקרב אזרחי המדינה.

הגילויים במשדר הטלוויזיה שחלקם טופלו בעבר על-ידי תנועת אומ"ץ מחייבים את זירוז חקירתם של אישים שונים שמהווים ציר מרכזי בפרשה, ביניהם רב אלוף במיל. גבי אשכנזי, תת-אלוף (במיל.) אבי בניהו, אלוף משנה (במיל.) ארז וינר, אלוף משנה (במיל.) שוקי שחרור.

לעניות דעתנו חקירת המשטרה חייבת להתמקד על יסוד דוח מבקר המדינה וממצאים אחרים בנקודות הבאות:
  • האם אומנם נעשו מעשים פליליים לכאורה בלשכתו של הרמטכ"ל לשעבר רב אלוף (מיל.) אשכנזי במטרה לקדם אותו פוליטית, ומדוע לא הייתה התייחסות לפנייתו של מבקר המדינה שהתריע על חשד למעשים פליליים חמורים שנעשו בלשכה?
  • האם גורמים מסוימים בצמרת המשטרה, ביניהם מפכ"ל המשטרה לשעבר דודי כהן, גרו בעבר לסחבת בחקירת המשטרה בנושא זה בשלביה הראשונים כאשר נחקרה פרשת זיוף המסמך?
  • האם נערכה בדיקת מערכת היחסים האמתית ששררה בין אשכנזי לבין הרפז נוכח הגראות השונות של שני הצדדים.
  • האם אחד מבניו של אשכנזי היה שותף עם הרפז בעסקות נשק עם גורמים שונים בחו"ל?
יש נושא רגיש שלא פורסם עד כה ברבים: שיחות טלפוניות סודיות רבות שניהל נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ממשכנו עם אשכנזי בלשכתו ובביתו. אין ספק שזו גם סיבה נוספת לכך שברק חורק שיניים.

בשעתו פורסם שהיועץ המשפטי לממשלה החליט להגיש כתב אישום מינורי נגד אשכנזי ולחלצו מכל החשדות על "פוטש" שתוכנן, כביכול בלשכתו אך וינשטיין עדיין מחריש.

לפני כמה שבועות הודיעו גיבורי פרשת הרפז כי על-פי מידע בדוק שהגיע לידיהם עומד היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיקיהם תוך ימים ספורים. מאז חלפו כבר כמה שבועות ועדין אין החלטה רשמית של היועץ. כמעט שכחתי, עוד מעט תחול התיישנות על כתב האישום נגד הרפז שלא הוגש עד היום. העובדה שבעוד זמן קצר וינשטיין עומד לפרוש מתפקידו לא מעירה אותו מתרדמתו השערורייתית. והחוק כבר הפסיק לצחוק. הוא בוכה.

2. אלון חסן הנקמן 

אחרי שהוגש לפני כשנה כתב אישום חמור נגד הפרקליט הנוכל רונאל פישר שהצליח לתעתע במערכות השלטון ולהשחית אוכפי חוק בכירים הודיעה פרקליטות במדינה בתופים ובמצלתיים תוך זמן קצר יוגש גם כתב אישום נגד מנהיג עובדי נמל אשדוד לשעבר אלון חסן האיש שטמן את המלכודת לפישר.

האשמות שפורטו בתקשורת היו, בין השאר, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות של הלבנת הון. העבירות שמיוחסות לחסן קשורות בעסקים פרטיים מסועפים שהוא ניהל בשטח נמל אשדוד בידיעת הנהלתה במקביל לתפקידו כנציג הבכיר של ציבור העובדים. עד כה לא הוגש כתב האישום.

אחד ממקורביו אמר לי השבוע: "במקום להודות לחסן על שחשף פרשת שחיתות חמורה במשטרת ישראל והביא למעצרו של פישר הוא עובר עינוי דין מיותר, חסן אמר שהוא מצטער על שהוא היה פראייר".
אומ"ץ הייתה מעורבת מאחורי הקלעים באורח פאסיבי בפרשת חסן-פישר. המעורבות שלנו בנמל אשדוד החלה בעקבות גילויים מסעירים על פעילותו הכוחנית של יו"ר ועד העובדים אלון חסן ואודות עסקיו הפרטיים המסועפים בנמל שפרסמה העיתונאית החוקרת שרון שפורר ב"דה מארקר".

אומ"ץ פנתה לשורה של גורמים, ביניהם היועץ המשפטי לממשלה ושר התחבורה, בדרישה לחקור את הממצאים. ואמנם, נפתחה חקירה סמויה של המשטרה שהפכה לגלויה. באחד הימים סיפר לי איש קשר מאשדוד שחסן שכר את שירותיו של פישר מול המשטרה. תגובתי הראשונה הייתה שחסן יצטער על כך. כאשר הובאה תגובתי לידיעתו של חסן הוא אמר: "יש ביניהם יריבות אישית. אומ"ץ פועלת נגדי למרות שאני נחשב כחושף שחיתויות".

בשלב מאוחר יותר עמדה להיערך פגישת הבהרה בין חסן לביני אך היא בוטלה ברגע האחרון. נדמה שפישר הטיל וטו על הפגישה. כעבור זמן נודע לי שפישר ביקש מחסן מיליון דולר והבטיח לפעול לסגירת התיק נגדו. חסן סירב ומאז לא שמענו ממנו. רק אחרי מעצרו של פישר נודע שחסן האשים אותו בניסיון לתיווך בשוחד בינו לבין אנשי משטרה בסכום של 150 אלף דולר ומסר לו סכום זה שהועמד לרשותו על-ידי מח"ש.

מאוחר יותר נודע לאומ"ץ שתחילה מסר חסן את המידע המרשיע לחוקריו ביחידה 433 ורק אחרי שהתרשם, לטענתו, שאוזנם אינה כרויה לשמוע את הגילוי המדהים על פישר וקשריו הפלילים לכאורה עם המשטרה פנה למח"ש וההמשך ידוע.

אגב, אומ"ץ מלווה מאז הקמתה לפני תריסר 11 שנים את מעלליו של פישר, ופעלה לאורך השנים כדי לבלום אותו על-מנת שיפסיק להונות את אנשי מערכת אכיפת החוק וייתן את הדין על מעלליו שבגינם התעשר. לצערנו, הדבר לא עלה בידנו בגלל ההנחות המפליגות שהעניקה לפישר לשכת עורכי הדין, הרפיסות של היועץ המשפטי לממשלה בטיפולו בחומרים שהובאו לבחינתו והגיבוי שנתנו לו משום מה כלי התקשורת.

גם חסן הוא "לקוח" ותיק של תנועת אומ"ץ. מאז שגילינו שהוא משתמש בנמל כמערכת קרדומים לביצוע חפירות פיננסיות מכובדות עבור חברות פרטיות שלו, שמפקות שירותים לנמל. פנינו אל שר התחבורה ישראל כ"ץ והפנינו את תשומת ליבו לכך שחסן חצה דרך קבע את הגבולות של מותר ואסור בשירות הציבורי והצליח בדרך כוחנית לקבוע נורמות עבודה שאינן הולמות את מדינת ישראל.
למרות ששר התחבורה התבקש לפרט באלו דרכים הוא מתכוון לנקוט כדי לבלום את התופעה החמורה, הוא נמנע מלהשיב. חסן המשיך לעשות בנמל כבתוך שלו.

רק בעקבות חידוש מאבקם של עובדי הנמל שעלול לטרפד את החלטת הממשלה בעניין פתיחת נמלים פרטיים, שיגר השר כתב אל יו"ר ההסתדרות, לשעבר עופר עיני ביקש ממנו לסייע לו בביצוע הרפורמה בנמלים ובסילוקו של חסן מתפקידו כיו"ר ועד העובדים.
עופר עיני התעלם מהבקשה והחליט דווקא לאמץ את חסן מחשש שיאבד את ההגמוניה ההסתדרותית בקרב עובדי הנמלים.

התנהלותו של עיני זכתה לתגובה של אומ"ץ, שהגישה תלונה נגד עיני לבית הדין העליון של ההסתדרות, שבה ביקשה לבדוק את התנהלותו הבעייתית של יו"ר ההסתדרות. בתלונה נאמר בין השאר: "עיני החליט להחזיר את חסן לתפקידו וזאת למרות שדירקטוריון הנמל בוחן עדיין חשדות לניגוד עניינים בין תפקידו כנציג עובדים לבעלותו על חברות שעובדות עם הנמל. "צעדו של עופר עיני עלול לגרום לערעור תדמיתה של ההסתדרות בציבור הרחב, לדמורליזציה ביחסי העבודה ולבעיות בוועדי עובדים שונים".

מיותר אולי להדגיש שעיני זכה להגנת המערכת השיפוטית הבלתי תלויה. חסן לא הסתפק במאבק חזיתי שהוא ניהל נגד שר התחבורה כ"ץ בגלל הרפורמה שהוא מנהיג בנמלים והחליט לפעול נגדו בתוך הליכוד. למטרה זו הוא הורה לאלפי עובדי הנמל להתפקד לליכוד כדי לפגוע במעמדו של כ"ץ בפריימריז. (בעבר ביצע חסן ניסיון נפל לארגן הרשמת של עובדי הנמל למפלגת העבודה כדי למנוע את בחירתה של חברת הכנסת שלי יחימוביץ' לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה בגלל פעילותה נגדו).

אומ"ץ לא עמדה מנגד ופנתה אל המפקח הארצי על הבחירות יוסי ברון בדרישה שיבלום את המהלך הלא חוקי. גם הפעם כשל חסן. כ"ץ הפך לשר בכיר בממשלה וחסן מחוץ לנמל.

3. גליה מאור התחמנית 

לפני למעלה משנה פרצה סערה ציבורית כאשר נחשף שבנק לאומי נאלץ לשלם קנס בסך 400 מיליון דולר לשלטונות המס בארה"ב אחרי שנתגלה שהבנק סייע לשורה של לקוחות אמריקנים להעלים מס.

אומ"ץ הזדרזה לפנות למפקח על הבנקים לשעבר דודו זקן בדרישה לערוך חקירה יסודית וממצה בפרשה. בפניה שנעשתה באמצעות חבר הצוות המשפטי של התנועה עורך הדין שמואל שנהר נאמר בין השאר: "אני פונה אליך, בשם תנועת "אומ"ץ", בדרישה להפעיל את סמכויותיך החוקיות ולחקור את המחדל הגדול, שבעטיו ישלם בנק לאומי קנס עצום. הפסד כה משמעותי שנגרם לבנק, כלומר לבעלי המניות מקרב הציבור וגם לממשלת ישראל המחזיקה, כנאמן של הציבור, 6% ממניות הבנק, אינו יכול לעבור ללא חקירה מקיפה ומעמיקה... אף שקשה להניח, כי מי שניהל את המו"מ, מטעם הבנק, עם הרשויות בארה"ב, העריך באופן כה לקוי וכושל את גובה הקנס. לפי ידיעות שפורסמו בעיתונות, מי שניהל את המו"מ, מטעם הבנק, מול הרשויות האמריקניות היו גליה מאור וחברתה הקרובה עוה"ד דליה טל. מן הדין שהמפקח על הבנקים יורה על הפסקת פעולתן המיידית של גליה מאור ודליה טל בכל הקשור להסדרים בין הבנק לבין שלטונות המס בארה"ב".

הדרישה שלנו לבלום את מנכ"לית הבנק לשעבר גליה מאור לא הייתה מקרית, היה לנו יסוד להניח שמאור תעשה הכול כדי לחלץ את עצמה מהבוץ הפלילי ולשם כך תרבה במחיר על חשבון הקופה הציבורית כמובן.

ואמנם המפקח על הבנקים לשעבר הכין דוח חריף על התנהלות בכירי הבנק בפרשה שהביא לפרישתם מתפקידיהם. מאור נאלצה להיפרד מתפקיד אטרקטיבי של יו"ר בנק לאומי שווייץ. דירקטוריון הבנק מינה במקביל ועדת בדיקה חיצונית בראשותו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב לשעבר השופט בדימוס אורי גורן שתפקידה יהיה לקבוע, בין השאר, כי בעקבות הפרשה המבישה אין מקום שבכירי הבנק שהיו מעורבים בה יחזירו בונוסים בסך מיליוני שקלים.

לדעת אומ"ץ היה מקום להרחיב את היריעה למישור הפלילי. ואמנם, עורך הדין פנחס (פיני) פישלר פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיקבע אם אין מקום להעמיד לדין פלילי כמה מעורבים בפרשה.
בעקבות זאת הודיע בשעתו לפישלר עו"ד רוני טלמור ממחלקת יעוץ וחקיקה בלשכת היועץ: "תפקיד הצוות יהיה להציג תמונה רחבה של הדברים ולהמליץ על הסוגיות שראוי להתמקד בהן ועל הדרך הנכונה לבררן. הצוות ישמש בסיס לצורך קבלת החלטות עתידיות ולצורך קבלת החלטה על פתיחת חקירה פלילית בפרט".

מי שציפה שהצוות יסיים את עבודתו תוך זמן קצר ועל יסוד ההמלצות יורה וינשטיין על פתיחת חקירה פלילית נגד בכירי הבנק טעה. אלא שהדיונים הפנימיים בלשכת היועץ עדיין נמשכים והיועץ לא לוחץ לסיימם.

לא יהיה זה ניחוש פרוע להעריך שוינשטיין מעדיף להעביר ליורשו את תפוח האדמה הלוהט שעלול להשפיע על המערכת הבנקאית.
בינתיים גליה מאור לא משדרת אותות מצוקה למרות שעיקר הפעילות של עברייני המס האמריקנים התרכזה בסניף הבנק בשוויץ שהיא עמדה בראשו.

מקורביה טוענים כי היא מביעה נכונות להשיב לבנק כספי בונוס שקיבלה בעת כהונתה. אבל היא תעשה זאת, לדבריה, רק במסגרת הסדר בבית משפט, שיביא לסופה של הפרשה ולאי העמדתה לדין פלילי. שימו לב. למאור יש את החוצפה לקבוע כיצד תחלץ מכתב אישום פלילי. תנועת אומ"ץ לא מתכוונת להעניק למאור הנחות ותעשה הכל כדי שלא תהיה מעל החוק.





      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • יענקלה
    13/12/2015 13:33:19
    כמה שאתה צודק, 100% הזדהות עם דבריך
  • ד"ר מאיר מונסליזה
    12/12/2015 22:39:59
    המתינו למעשי היועץ המשפחתי הזה לאחר סיום תפקידו. נראה למי ייעץ ואת מי ישרת ואם יש ספקות הם יחלפו.
  • ד"ר יעקב ניר
    12/12/2015 21:55:19
    האשם הראשי הינו השושבין - נתניהו, הבוחר נמושות לתפקידי מפתח כה חשובים. הדבר החשוב לו הינה ההשרדות האין-סופית על כסא המלכות, ולכן בוחר באנ"ש אשר כנועים ונכנעים לכל רצונותיו, וכמובן גם לדחיית החקירה של ביבי-טורס שוב ושוב.
  • ארל דניאל
    12/12/2015 14:51:57
    תחנות הצדק טוחנות את הצדק. אליטה של חבורה מושחתת הדואגת לחבריה. זוהי הסכנה הגדולה ביותר לדמוקרטיה. כאשר "אבירי" החוק - כנסת, השלטון - ממשלה צבא ומשטרה, והצדק - בתי המשפט הופכים לקליקה פיאודליית הדואגת לעצמה ללא התחשבות באריסים הנשחקים. שבת שלום מר וינשטין.
    מושחת היית ומושחת תיזכר בדפי ההיסטוריה.
  • גדעון
    12/12/2015 14:01:39
    לפנינה מבחינה עובדתית אחיתופל היה יועץ טוב אבל ההיסטוריה כידוע נכתבת על ידי המנצחים
  • חבר ותיק
    12/12/2015 11:02:31
    סידתר5י לי כבר דרכון רומני בזכות הסבתא שלי. התרגלתי כבר לחיות בארץ מושחתת אסתדר גם שם
  • פנינה סלע
    12/12/2015 10:58:52
    יועץ אחיתופל!
  • ישראל חרג
    12/12/2015 10:58:00
    ה"יועץ" הזה הוא אחד האסונות הקשים שארעו למדינת ישראל מאז הוקמה
  • עדנה מור
    12/12/2015 10:56:52
    בחירתו בשחיתות ואחריתו בבושה גדולה.
  • אורי איל
    12/12/2015 10:55:47
    מכירת חיסול. כל המקורבים לשקרן מרווחים. סוגר תיקים מורח תיקים מה אכפת לו. מכירת סוף עונה. החלטות על סגירה שונות ומשונות אין מעליו אף אחד.
  • רות מגד
    12/12/2015 10:52:03
    סבא כריסטמס
  • מודאג
    12/12/2015 10:47:27
    מסתבר שהחוצפה, הצביעות והשחיתות משתלמת, אין עונשים ואין פוצה פה והם מתעשרים ותמיד על חשבוננו. ישר כוח לאריה אבנרי שומר הסף! אסור לוותר.
  • אמיר חרמוני
    12/12/2015 10:43:24
    מה עם גל בק?
    נראה שלגורמי האכיפה יש אג'נדה משלהם לכסות על ערוותם, וכך תיק אחרי תיק, נרקבים בארכיונים...
    עיצוב: סטודיו נעמה