מילון פלילי ממלכתי (56)  |  

חלק חמישי

סר המשפטים 

נ. נאמן יעקב - השחיקה המשמעותית באימון של אזרחי המדינה במערכת הצדק, הפרקליטות המקרטעת, בתי המשפט בכל הערכאות שאינם מקפידים לרוב על שוויון בפני החוק וניצנים של עבריינות שמבצבצים לעיתים מזומנות מדי בקרב אוכפי החוק הייתה חייבת להדיר שינה מעיניו של שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן.

דו"ח חמור של מבקר המדינה על הסחבת החמורה שקיימת בטיפול במאות אלפי תיקים בפרקליטות המדינה ובמחוזות שגורם סבל רב לאזרחים היה צריך לעורר דאגה חמורה אצל שר המשפטים. המבקר הקדיש, בין השאר, פרק מיוחד לתפקודן של שתי פרקליטות בכירות בפרשת האזנת הסתר לשר המשפטים לשעבר חיים רמון. באורח טבעי צץ ועלה מחדש נושא הביקורת על הפרקליטים בשירות הציבורי שעדיין לא מצא את פתרונו. בצניעות אומר שאומ"ץ נתנה את דעתה בנושא חיוני זה כבר לפני 4 שנים ואף הכינה נוסח של הצעת חוק מתאימה בשיתוף עם יו"ר הועדה הפרלמנטארית לחוקה, חוק ומשפט דאז ח"כ מיכאל איתן (כיום שר ללא תיק) ורק פרישתו של איתן מתפקידו הביאה לטרפוד המהלך.

אבל זו רק בעיה כבדה מעיקה אחת המונחת לפתחו של שר המשפטים. בעיה חמורה יותר הינה העומס האדיר שמוטל על בתי המשפט, מאות התיקים שבהם מטפל כל שופט מדי חודש שאינו יכול לעשות מלאכתו נאמנה הביא בימים אלה למותו הטראגי של השופט מוריס בן עטר ששלח יד בנפשו. במשדר טלביזיה שהוקרן השבוע ובו נטל חלק הפרקליט הוותיק דן אבי יצחק הייתה המחשה גרוטסקית לתופעה שכיחה של שופט שדן בכל יום בעשרות תיקים וביכולת המוגבלת שלו לרדת בדקות ספורות לעומקו של כל תיק שחורץ גורלות של מתיי דינים. מותר היה להניח שמותו של השופט שעורר סערה בקרב ציבור השופטים יניע את אמות הסיפים של משרד המשפטים ויביא לחשיבה מחודשת בנושא עיוותי דין בשל העומס הבלתי אנושי. אבל בפועל שר המשפטים דילג על האירוע המסעיר בקצב מהיר מדי והפך לטרגדיה משפחתית בלבד. כאשר נשאל על כך נאמן  כעבור כמה ימים מלמל תשובה לא ברורה ולא מחייבת.

מזלו של נאמן הוא שיש בצמרת המשפטית אישים שמגלים יוזמות עצמאיות. אחד מהם נציב קבילות השופטים השופט העליון לשעבר אליעזר גולדברג יזם באחרונה את הרחבת סמכויותיו באופן שהוא יוכל להפעיל מערך בקרה נגד שופטים בעייתיים גם אם לא הוגשו נגדם בפועל תלונות.

לפני למעלה משנה נפגשה נציגות של אומ"ץ עם שר המשפטים כדי לדון בכמה נושאים בלתי פתורים שעומדים על סדר היום הציבורי. אחד מחברי הנציגות, עורך הדין פנחס (פיני) פישלר, חבר המועצה הציבורית שליד אומ"ץ העלה בפני שר המשפטים כמה סוגיות בהן תפקודה הלקוי של  מחלקת העררים במשרד המשפטים שבה מוכרעים תיקים כבדים אחרי בדיקה של מתמחים ובעיית תפקודם השנוי במחלוקת של התובעים המשפטיים של המשטרה. הפנקס של נאמן פתוח, ידו רשמה פיו הבטיח אבל כצפוי שום דבר לא נעשה. אין חדש תחת הגשם. בלית ברירה פנתה השבוע אומ"ץ אל מבקר המדינה בבקשה שיבדוק את תפקודה של מחלקת הערר וקיבלה כבר אישור לכך שהנושא יזכה לטיפול.

אילו נאמן היה נאמן לתפקידו רם הדרג כממונה על אכיפת החוק במדינה היה מכנס בדחיפות טרסט של מוחות משפטיים ראשונים במעלה כדי לחפש דרכים לבלימת התהליך המסוכן של קריסת המערכת. אבל שר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, איבד מזמן את רוח הקרב שלו ומרבית  הצהרותיו ותוכניותיו, כמו פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, נותרו נעולות במגירות משרדו. נאמן נוהג כאדם עייף ולאה ששכח מזמן את היעדים שהציב לעצמו וכל מה שהוא חפץ זה לשרוד עד לסיום כהונתה של הממשלה הנוכחית.

כאשר התמנה עו"ד פרופ' יעקב נאמן פרקליטם לשעבר של בנימין נתניהו, אהוד אולמרט ואביגדור ליברמן, לתפקיד שר המשפטים היו פרשנים פוליטיים ומומחים לענייני מוסר שטענו כי נאמן ביקש לחזור למשרד המשפטים בעיקר כדי לטהר את שמו אחרי שבקדנציה הקודמת שלו בתפקיד זה נאלץ לפרוש בעקבות כתב אישום פלילי שהוגש נגדו. העובדה שנאמן זוכה בשעתו מעבירה של הצהרת תצהיר כוזב לבג"ץ (עבירה שחרצה את גורלו של אלוף גלנט לשבט) וחזר למעמדו המשפטי הרם לא החזירה לו את כבודו האבוד ודחפה אותו מחדש לחיים הפוליטיים המסואבים. נאמן היה חייב להוכיח לעין כל שהוא כשר וראוי לשמש כשר המופקד על שלטון החוק במדינה ובכירי הפרקליטות ש"תפרו לו תיק", כביכול, סרים מחדש למרותו.

נאמן היה מועמד של פשרה שליברמן כפה על נתניהו וגם עמד על כך שנאמן יהיה על מכסת השרים של הליכוד ונתניהו לא סירב. העובדה שאת מינויו חייב נאמן בעיקר לליברמן החשוד בעבירות פליליות חמורות לא הפריעה לו. נהפוך הוא נאמן הפך להיות המגן של מטיבו.

קשה לשכוח שבראשית כניסתו של נאמן לתפקידו הוא לא היסס לתקוף בפומבי את היועץ המשפטי לממשלה בנושא שקשור בעניינו של ליברמן. נאמן אמר אז: "לא ראוי שמזוז יתבטא בעניין ליברמן כאשר הנושא מונח על שולחנו והחקירות נגד ליברמן נמשכות". יום קודם לכן אזר מזוז אומץ, באיחור רב ואמר לבאי הכנס שבמדינה מתוקנת לא היה מקום למנות את אביגדור כשר בממשלה. בכך הפר נאמן הבטחה כתובה שנתן בשעתו לאומ"ץ שלא להתערב בתפקידו הממלכתי בענייניהם של לקוחותיו לשעבר ששילמו לו שכר טרחה נאה עבור שירותיו המשפטיים או גמלו לו בדרכים אחרות. מיד אחרי מינויו של נאמן כשר המשפטים פנתה אליו אומ"ץ בדרישה שימדר את עצמו מעיסוק כלשהו בענייניהם.ליברמן היה, כאמור לעיל, אחד מהם.

המטרה של נאמן להיות שר משפטים קידשה את כל האמצעים, גם אם חלקם הדיפו ריח רע. נאמן  בא לשרת את נאמן ואת מה שהוא מייצג ולא לדאוג לנורמות המוסריות של המדינה. כך, למשל, מי שסבר לתומו שבקדנציה הנוכחית ינסה נאמן להיאבק בשחיתות השלטונית שלא פסקה, למרבה הצער, בעת חילופי השלטון טעה טעות חמורה. נאמן אותת על חוסר נכונותו להתמודד עם הבעיטה המורכבת כאשר עסק בניסוח קווי היסוד של הקואליציה הנוכחית והתעלם מבקשת אומ"ץ לכלול סעיף מפורש שבו מתחייבת הממשלה לפעול נגד השחיתות השלטונית שלא פסקה. העובדות מדברות בעד עצמן.

בסקר שנערך לפני זמן מה על-ידי בית הספר למדעי המדינה של אוניברסיטת חיפה בקרב מדגם מייצג של 804 אזרחים שרובם קבעו באורח נחרץ, כי אהוד אולמרט היה ראש הממשלה המושחת ביותר בתולדות המדינה. נתניהו דורג במפתיע במקום השני בסולם ראשי הממשלה המושחתים, אומנם במרחק רב מאולמרט, וצמוד אליו במקום השלישי אריאל שרון שזכה אולי למתת של חסד בגלל מצבו. באחוזים נמוכים יותר של שחיתות אישית זכו בזה אחר זה יצחק רבין שמעון פרס, דוד בן- גוריון, גולדה מאיר ומשה שרת. באחוז אפסי כמעט דורגו לוי אשכול ויצחק שמיר. מנחם בגין לא מופיע בכלל בסולם. הסקר קבע עוד, ש-52 אחוז מכלל אזרחי המדינה סבורים שממשלת נתניהו הנוכחית מושחתת באותה מידה כמו ממשלתו של אולמרט שקדמה לה. 29 אחוז נוספים חיוו את דעתם שממשלת אולמרט הייתה מושחתת יותר ולעומתם 18.7 אחוז סבורים שדווקא ממשלת נתניהו מושחתת יותר. מסתבר שלשקר יש רגליים וככל הנראה גם ידיים. פרט מאלף: משתתפי הסקר נשאלו, בין השאר, על מרכיביה של השחיתות ששופכים חושך על הממשלה הנוכחית הם ציינו, בין השאר, את הפקדת מינוי השרים המופקדים על אכיפת החוק (משפטים וביטחון פנים) בידיו של החשוד העיקרי בפלילים שר החוץ אביגדור ליברמן. הקמת הממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה הכוללת למעלה מ-40 שרים וסגני שרים ואת ההזרמה של מאות מיליוני שקלים לישיבות ולגורמים סחטנים אחרים.

בשבועות האחרונים התברר ששר המשפטים מתעלם לעיתים גם מהצורך לאכוף את החוק בנושאים שעומדים על סדר היום הציבורי. האמרה "ייקוב הדין את ההר" המשקפת את עליונותו של שלטון החוק הינה לגבי נאמן, למרבה הצער, חסרת תוכן. דוגמא בולטת לכך הינה התעלמותו של שר המשפטים שומר המסורת מפניות חוזרות ונשנות אליו ע"י גופים ציבוריים, בהם אומ"ץ, להשמיע את קולו נגד התנהלותם של רבנים פורעי חוק שהסיתו על רקע גזעני או לגבי סירובו של רב להתייצב לחקירת משטרה בעבירה שבה נחשד.

כלל ידוע הוא שמי שלא עמל וטרח לכבות דליקה בראשיתה בסופו של דבר יעמוד בפני שריפה גדולה שתאפוף אותו מכל הכיוונים ותלחך חלקות רבות. כך אירע לפני כמה שבועות כאשר קבוצה גדולה של רבנים המקבלים את שכרם מהקופה הציבורית חתמו על פסק הלכה גזעני שהנחה יהודים שומרי מצוות שלא להשכיר דירות לערבים. זו הייתה ראשיתה של רוח רעה של עבירה על החוק שחייבה פעולה מידית כדי למנוע את התפשטותה לתחומים נוספים ויציאתה הוודאית מכלל שליטה, אלא ששני אוכפי החוק הבכירים במשרד המשפטים השר והיועץ המשפטי לממשלה צולעים עדייו בנושא רגיש זה. הבכיר ביניהם שר המשפטים המסורתי פרופ' יעקב נאמן שהכניס את לימודי הגמרא במשרד המשפטים, גזר על עצמו בנסיבות תמוהות תענית של שתיקה. עוזריו טענו שברגע שיונח הנושא על שולחנו מטעם גורם כלשהו יעבירו לבדיקה של הגורמים הרלבנטיים. שר המשפטים הממשיך בשתיקתו חרף העובדה שהייתה אליו פניה של אומ"ץ  בנושא זה שאמור היה להיות מונח על שולחנו וגם נותר עליו.

נאמן מתחמק במקביל בלדון במינוי של דיינים לא ראויים לבתי הדין הרבנים בדרך שפוגעת קשות בתפקידם. השבוע פנתה אומ"ץ אל שר המשפטים בעניין מינויו של  הרב אברהם שינפלד כדיין בבית הדין הרבני בירושלים שאמור לצאת לפועל בראשית השבוע הבא. בפניה נאמר בין השאר:

"תנועת אומ"ץ מטפלת בחודשים האחרונים בעניינו של הרב שינפלד בעקבות מידע שהגיע אלינו שממנו עולה התנהגות לכאורה   של הרב בניגוד לכללי המינהל התקין וטוהר המידות.

בין השאר מצויות בידינו תלונות של בעלי דין שנפגעו ע"י הרב שינפלד בדיונים שבהם הופיעו בפניו ובמקביל טענות של פרקליטים שייצגו בעלי דין שמחו על התנהגותו כלפיהם וכלפי שולחיהם.

התמונה העגומה העולה ממכלול התלונות והטענות הללו מצביעה על כך שהרב שינפלד בז לשלטון החוק כאשר נהג לעיתים לשלול מבעלי דין את זכויות היסוד שלהם, התערב שלא כדין בהליכי ערעור נגד פסיקותיו בערכאות הערעור, הטיל חרמות ונידה לצמיתות עורכי דין שהיו אמורים להופיע בפניו והילך אימים על בעלי דין ופרקליטים שהתיר להם לייצגם בפניו.

בהקשר לכך עלינו לציין כי, בין השאר, דנה בעניינו של הרב שינפלד נציבת התלונות על שופטים וניתנו החלטות חד-משמעיות שמתחו ביקורת חריפה על התנהלותו הבעייתית.

אומ"ץ מבקשת לפעול להקפאת בחירתו של הרב שינפלד כדיין בבית הדין הרבני הגדול עד לבירור יסודי של התלונות והטענות המפורטות לעיל.

במידה ובקשתנו לא תיענה תשקול אומ"ץ אפשרת לעתור לבג"ץ נגד המינוי הלא ראוי".

נאמן לא הגיב לפנייה זו. מעניין אם יתעורר בשבוע הבא מתרדמת החורף הארוכה שלו ויתמודד עם בעיית השיפוט ההלכתי.

זאת ועוד: בתפקידו כיו"ר ועדת השרים לענייני אתיקה לא יצא נאמן מגדרו נוכח בזבוז כספי המדינה ע"י שרים שנהגו בראוותנות בעת שהותם בחו"ל. הממשלה החליטה באחרונה בהשראתו להתנגד להצעת חוק חדשה, שלפיה יקבעו כללים לפיקוח על שרים היוצאים לחו"ל במסגרת תפקידם וקובעת חיוב אישי למי שיחרוג. במקביל התברר שהשרים עוקפים את הצורך לקבל אשור מוקדם לנסיעותיהם לחו"ל. לא הייתה בתולדות המדינה ממשלה ששריה הרבו לנסוע לחו"ל על חשבון הקופה הציבורית, אולי משום שמחציתם חסרי תעסוקה וזוכים לדמי אבטלה ללא הגבלה.

נאמן, שהינו אדם בעל נכסים פיננסיים, לא נקט צעד כלשהו לגבי דרכי התעשרותם של נבחרי ציבור במהלך שירותם. הדוגמא הבולטת ומנקרת עיניים היא זו של שני ראשי הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ואריאל שרון. בשעתו הוחלט להעביר בכנסת בהסכמת הממשלה הצעת חוק שתחייב את ראש הממשלה, השרים וסגניהם לחשוף את הונם האישי בפני מבקר המדינה על-מנת שנלמד מה היה להם לפני שהחלו את כהונתם הממלכתית ואם אומנם צברו הון ונכסים בעת שירותם. מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, שזוקף לזכותו מאבק חסר-פשרות בשחיתות השלטונית, תומך בהצעת חוק חיונית זו אך היא תקועה בשלב זה בוועדת שרים לענייני אתיקה, שבראשה עומד, כאמור, נאמן. עמדתו העקרונית של נאמן היא נגד סנקציות כלפי שרים שמתחמקים להגיש הצהרות הון כנדרש בחוק.

בימים האחרונים הוכיח נאמן כי הוא חסר רגישות לגבי הפערים החברתיים  במדינה. ועדת שרים בראשותו בחנה את נושא שכר הבכירים במשק וקיבלה חוות דעת מגורמים שונים. גם השלוחה החברתית של אומ"ץ, בראשותה של חברת הכנסת לשעבר אראלה גולן, הגישה לנאמן תזכיר שהוכן ע"י מומחים וכלל הצעות מגוונות והונח על שולחן הממשלה. השבוע התברר בדו"ח המסכם שלה שאין מקום להתערבות ממשלתית ישירה בשכר הבכירים ויש להותיר את ההכרעה בידי הדירקטוריונים לגבי גובה השכר, חלוקת האופציות, תשלומי הבונוס ושאר ההטבות. המשמעות המעשית היא שחברי הדירקטוריונים יוכלו להמשיך ולפעול לפי הכלל הבדוק של  שמור לי ואשמור לך ויד מלוכלכת אחת שחולבת את כספי הציבור רוחצת יד מלוכלכת שנייה שרופדה כבר קודם לכן מכספי המדינה וחוזר חלילה.   
  
בתום שנתיים לכהונתה של ממשלת נתניהו הציון שלו זוכה שר המשפטים הינו "מספיק בקושי". אם נאמן לא יתעשת בהקדם הוא עלול במוקדם יותר מאשר במאוחר להוות פרפראזה לבדיחה אנגלית שסופרה בשעתו על ראש ממשלת בריטניה אטלי  חסר המעש והתושייה. "מכונית עצרה ליד משכן ראש הממשלה ברחוב דאונינג 10 בלונדון מתוכה יצאה מטריה". לגבי נאמן יסופר בבדיחות דעת: "מכונית עצרה ליד בנין משרד המשפטים ברחוב סאלח א דין 29 בירושלים וירדה ממנה כיפה".


      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • יואב
    28/02/2011 11:33:30
    אוי לה למדינה ששומר הסף של החוק והמוסר בה הוא זה המוזכר למעלה, המינוי הנ"ל הוא בבחינת "נתנו לחתול לשמור על השמנת" .
  • זאב
    28/02/2011 09:33:55
    אני זוכר כיצד היה מעורב נאמן בתצהיר בעייתי נוסף שהוגש לבית המשפט והוא נחלץ מהפרשה בעור שיניו
  • ד"ר אריסיפלאס
    27/02/2011 23:04:32
    עדיין זוכר כייצד נאמן נתן הוראה ללקוחו לכתוב מכתב לעצמו.
    הוא רגיל ויודע לשרת צווארונים לבנים מלאי מצלצלים
  • אליהו חיים
    26/02/2011 18:11:11
    נאמן איש מושחת. במשפט שהתנהל נגד נאמן הוא יצא זכאי מחוסר הוכחות ולא מחוסר אשמה וההבדל גדול, ישנם עוד כמה זכאים כאלו בממשלה ועוד כמה זכאים כמו דרעי שחוזרים לביצה.
  • יערה
    26/02/2011 17:54:01
    בול פגיעה.
    היטבת לתאר את הבושה. מבזה את מעמד המשפטי
    שניתן לו. ומחזק שחיתות
  • קלפקלה
    26/02/2011 14:53:39
    הראשון הוא העדר תפקוד זולת הופעות לקוקטילים...השני הוא שאינו מפנה מקום למי שיכול "להוריד מהכביש" העגלה הרקובה, היא מערכת המשפט המפריעה לציבור מקיזה את דמו משאירה אותו מצולק וכואב. נאמן די לישון במשרד, לך לישון בבית.
  • בן דוגית
    26/02/2011 14:49:42
    היכולת של אריה אבנרי לשרטט דמות בעזרת המאפיינים שלה שוב מוכחת היטב ברשימה הזאת המזכירה לנו נשכחות לגבי "נון". האיש הזה הוחזר לתודעה כשר משפטים הודות לצמצום דעתה של השבשבת המפורסמת שלעתים מכונה "ביבי". רק ראש ממשלה מוזר, תימהוני וחסר-ישע כמותו, מסוגל היה להשלים עם רעיון עוועים זה של הבאת נאמן כשר משפטים. אבל נתניהו מכבר איננו מפתיע בתזזיותיו.
  • יורם
    26/02/2011 12:50:46
    הכלבים לא יפסיקו לנבוח גם אחרי שהשיירה תיעצר אחרי שתסיים את משימתה
  • למדמם
    26/02/2011 12:18:49
    איזה מזל לנו שיש אומ"ץ כמוך.
    נכון שיירות ממשיכות לעבור, אבל כשהכלבים
    לא מתייאשים מלהמשיך לנבוח, בסופו של דבר
    גם השיירות ייעצרו. תודה לך אריה!!!
  • אילנה עמרמי
    26/02/2011 10:35:49
    אני בטוחה אם היו יותר מ22 אותיות ב א' ב', היית ממלא גם אותן לאור כמות השחיתויות שמסביבנו.אריה זה אריה, רהוט, חכם, עקבי ואריה שואג וגם נושך כשצריך. שנדע ימים טובים יותר ובריאים.שבת שלום ומבורכת לכולנו.
  • שועלי
    26/02/2011 08:25:27
    נאמן רחוק מלהיות טלית שכולה תכלת
  • יודע דבר
    25/02/2011 22:39:05
    הקשר הסמוי בין נאמן ואולמרט: בשנת 1996 התנהל משפטו הפלילי הראשון של אולמרט, אז ראש עיירת ירושלים, שהואשם בהגשת חשבוניות כוזבות לשלטונות המס ודיווח שקרים למבקר המדינה כאשר כיהן כמה שנים קודם לכן כגזבר הליכוד. מי שחילץ. אותו מהבוץ היה חברו הטוב ופרקליטו עורך הדין יעקב נאמן שמשך את הגזבר השני של הליכוד מנחם עצמון בלשונו לפני עדותו במשפט על מנת לערער את עדותו. באופן מפתיע התגוררה בתו של נאמן בבית שאולמרט רכש בתנאים מגוחכים מקבלן ירושלמי שקיבל מענק כספי לא חוקי מהמדינה בתיווכו של חבר הכנסת אולמרט ושילם לו שכר טרחה בנדלן. אם היה הדבר תלוי בנאמן הוא היה מבטל את כת האישום הנוכחי נגד אולמרט. שניהם באו מאותו הכפר של השחיתות
  • שראל
    25/02/2011 22:26:57
    הצמרת המשפטית בראשות השר נאמן, אינה מייעלת ומשפרת את מערכת המשפט. היא מתחמקת מכל הצעה ואינה מעוניינת לתקן את המצב.
  • איל
    25/02/2011 22:06:25
    נאמן המושחת מכולם וחייבים להתלבש עליו בכל העוצמה האפשרית
  • yomo
    25/02/2011 22:01:14
    נאמן היה לא הגון כבר לפני הרבה שנים. אם מאשימים את וינרוט בקשרים לא אתיים עם שוקי ויטה, נאמן היה צריך להיות נאשם לא פחות ממנו
  • יאיר ב.
    25/02/2011 21:55:01
    אריה מדוע נתת לשר ציון "מספיק בקושי" מדוע לא "בלתי מספיק"? יש משהו לזקוף לזכותו של שר המשפטים?
  • יודע דבר
    25/02/2011 21:47:01
    נאמן סייע בעבר לאולמרט לעוות את המשפט הפלילי שבו עמד לדין אחרי שסיבך את אחד העדים נגדו .הוא היה שותף עם אולמרט בבית ברחוב כט" בנובמבר
  • ארכימדס
    25/02/2011 19:27:29
    שלטון החוק בישראל תלוי על בלימה רק נס יצילו
  • צידי הצבועים
    25/02/2011 18:40:51
    נאמן שייך לעדר הצבועים הפוליטיים
  • ארן
    25/02/2011 18:15:40
    שר משפטים נאמן לשליחותו היה מוקיע את הרבנים שיצאו לעודד את האנס קצב, ולפגוע במערכת המשפט בישראל
  • חבר טוב
    25/02/2011 18:25:16
    ענק!
  • גרשון
    25/02/2011 17:40:53
    יעקב נאמן הוא שליחם של אילי ההון המושחתים במממשלה
  • לע. בן-יוסף
    25/02/2011 12:18:33
    לצערנו הרב אין כאן דמיון אלא אמת עגומה ומצערת.
  • ע. בן-יוסף
    25/02/2011 11:56:27
    בדמיוני מצטיירת דמותו של נאמן כהשראה לשר שבחסותו שולחים שוטרים לביתי לבדוק אם אני מקיים מצוות. הפרופיל שהעלה אבנרי ביכולת מרשימה - מעצים את דמיוני.
  • אור
    25/02/2011 12:02:54
    אריה, אתה צודק.נאמן הוא לא נבחר העם, אינו חבר כנסת, יחסו לשביתת הפרקליטים, מעלה סימני שאלה האם הוא יכול למלא תפקיד ציבורי.
  • אריה רגב
    25/02/2011 11:13:38
    אריה דבריך צודקים מאוד. אסור היה לפרופ' נאמן להתמנות לשר משפטים מהטעמים הבאים: חשד לפלילים, פרקליט של ליברמן, פרקליט של אולמרט. מינוי השר נאמן שגוי!
    עיצוב: סטודיו נעמה