איציק תחמנית הצמרת (91)  |  

 
הקריירה הפוליטית המגוונת של ח"כ דליה איציק, שהחלה לפני שני תריסר שנים, זרועה בתחמונים, מניפולציות, חנופה, כוחנות ושקרים ועדיין לא הגיעה לקיצה

 
בשבוע הבא תגיע ההתמודדות על הנהגת קדימה לשיאה.

רבבות חברי התנועה יכריעו בשאלה האם מנהיגת המפלגה ח"כ ציפי לבני תמשיך בתפקידה או שח"כ שאול מופז שנשף בעורפה יהיה המנהיג מספר 1 של המפלגה ובמקרה זה לבני תיאלץ להחליט על המשך דרכה הפוליטית.

חברי הכנסת של קדימה נחלקו בשבועות האחרונים לשני מחנות תומכי לבני ותומכי מופז כאשר כל אחד מהם נטל סוג מסוים של הימור. תמיכה במי שיפסיד בהתמודדות עלולה לגרום לעריפת ראשו הפוליטי.

ח"כ דליה איציק הייתה היחידה שלא הזדהתה עם אף אחד משני המתמודדים כביכול בשם ה"ממלכתיות" של מי שכיהנה בעבר כממלאת-מקום נשיא המדינה.

אם איציק הייתה מודיעה על תמיכה בח"כ מופז היו טוענות נגדה ארגוני הנשים שהיא פועלת נגד הנהגת קדימה ע"י אישה וזאת בשעה שבראש העבודה ומר"ץ עומדות כיום נשים (ח"כ שלי יחימוביץ וח"כ זהבה גלאון).

אם איציק הייתה מצטרפת למחנה לבני היו רומזים לה שהיא מסכלת בחירתו של איש עדות המזרח למנהיג קדימה וכבת עדות המזרח היא עלולה להיקלע למצב לא נעים.

ניטראליות מזויפת
בפועל תאפשר הניטראליות המזויפת של איציק לומר למנצחת או למנצח בהתמודדות שהיא תמכה בה או בו, כביכול, מאחורי הקלעים ומשום כך היא נושה פוליטית שתבקש לגבות את החוב.

זו דרכה של דליה איציק מאז שהחלה לפני שני תריסר שנים את הקריירה הפוליטית המגוונת שלה שהייתה זרועה בתחמונים, מניפולציות, חנופה, כוחנות ושקרים ועדיין לא הגיעה לקיצה.
צביעותה של ח"כ איציק באה לידי ביטוי באחרונה בהתגייסותה הפומבית למען בחירתו של שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יוסף שפירא למבקר המדינה הבא במקומו של מבקר המדינה הנוכחי השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס שעומד לסיים את תפקידו בעוד כמה שבועות.

אצל ח"כ איציק הכול מחושב מראש בדרך צינית. המלך עומד לסיים את תפקידו יחי המלך החדש. מן הסתם היא מתכננת שהמבקר החדש יהיה חייב לה במקרה שתמעד בעתיד פעם נוספת כפי שהיה פעמים רבות בעבר.

כפיות הטובה של ח"כ איציק מרגיזה בעקבות דברי ביקורת שהשמיעה לפני זמן קצר על מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס.
לא הייתה לאיציק בעיה לעשות זאת למרות שמשרד מבקר המדינה עשה עמה חסד כאשר פרסם דוח צמחוני על מעלליה ולא העביר את הממצאים להכרעתו של היועץ המשפטי לממשלה על-מנת שיקבע אם עברה לכאורה על החוק.

איציק הצליחה להערים על אנשי מבקר המדינה בנושאי רהיטים שלקחה לביתה ללא רשות, עבודות שיפוצים שביצעה בביתה, שכירה של חדרי מלון בארץ ועבירות נוספות לכאורה כהנה וכהנה.

הסכום שאיציק החזירה לקופת המדינה כדי לרכך את הדוח היה מגוחך לעומת הכספים ששאבה ממנה בדרך ישירה ועקיפה.
בכלל בזבוז כספי ציבור לצרכים ראוותנים לרבות אירוח במלונות פאר בחו"ל הפך אצל איציק הנהנתנית הבלתי נלאית לנוהל קבע.

בשעתו היא התגוררה במלון היוקרתי היקר 'בריסטול' בפאריס וישנה כנראה במיטתה של מרי אנטואנט. ארבעת ימי שהותה של איציק בעיר האורות גרמו לקופת המדינה צללים בשל הוצאותיה המופרזות שהסתכמו בסכומים מנקרי עיניים ומצלצלי אוזניים.

איציק רבת המעללים לא לקחה, כדרכה, אחריות על המעלל החדש שלה, וטענה כי תחילה שהתה במלון אחר אבל אחרי שהתברר כי נבצר ממנה לקיים בו פגישות עבודה סדירות עם גורמים סמויים, בחר קצין הביטחון של שגרירות ישראל בצרפת את המלון היוקרתי.
איציק היקרה לקופת המדינה סבורה משום מה שהספקנו לשכוח שגם בעת שהותה בלונדון, כנראה שלצרכי שיחות חשאיות בינלאומיות עם אישים רמי דרג בנושא הגרעין האירני, היא בזבזה כספי ציבור על ימין, שמאל ומרכז. על כך לא טרחה אפילו איציק לספר לנו סיפורי סבתא זפתה.

תנועת אומ"ץ לא הייתה יכולה לעבור על כך לסדר היום ופנתה בשעתו אל מבקר המדינה בבקשה שיורה לברק ולאיציק להחזיר מכיסם הפרטי את הפרשי הכספים הבזבזניים למען ישמעו נבחרי הציבור המפוקפקים ויראו אך לצערנו נדחתה הבקשה על הסף.

בזבוזים אלה כללו גם שיפוצי לשכות מיניסטריאליות ופרלמנטאריות שבהן עבדה לצורך הפיכתן ליוקרתיות, הזמנת ריהוט יקר, ארוחות פאר וסידורי פרחים נובורישים מהווים דרך חיים אצל איציק.

לא במקרה הצליחה איציק במרוצת השנים להתחבר אל שורה של אילי הון ידועים במדינה. גשר הברזל המוצק במדינה בין ההון לבין השלטון הונח הרבה בזכותה.

טייקונים מקומיים וזרים שתרמו כספים לה ולאישים אחרים שהיא חפצה מסוגו של שמעון פרס תוגמלו ביזמתה במשרדים הממשלתיים שבהם שימשה כשרה.

לא נבהלת מחקירות
לא בכדי מהווה איציק "לקוחה" וותיקה של תנועת אומ"ץ. התיק שלה תפוח במסמכים המעידים על פעילות אינטנסיבית לכאורה בניגוד לכללי המינהל התקין וטוהר המידות.

טעות היא לחשוב שאיציק נבהלת כאשר גוף הקשור לאכיפת החוק מטפל בעניין אישי הנוגע לה או לאחד מבני משפחתה. במקרים כאלה היא אינה בוחלת באמצעים ופועלת בדרך חסרת מעצורים.

בין השאר היא, מפעילה לחצים, אוספת מאחורי הקלעים מידע המשמש בידה כנשק ואינה נמנעת מלהרים את קולה בעת הצורך.

כך נהגה כאשר היועץ המשפטי לשעבר מני מזוז דן בתלונה של אומ"ץ שביקשה להעביר לחקירה פלילית גיוס לא חוקי לכאורה של תרומות בסך מאות אלפי דולר שאיציק נטלה מאילי הון עבור מטה הבחירות של ידידה הנשיא שמעון פרס כאשר הוא התמודד בשעתו מול ח"כ עמיר פרץ על ראשות מפלגת העבודה.

לאיציק לא הייתה בעיה להפעיל לחצים על לשכת היועץ המשפטי לממשלה ולטוות חוטים במשרד המשפטים על-מנת שלא תפתח החקירה. למרות שלשכת היועץ הכחישה את הלחצים הללו יש גרסה אחרת.

כך נהגה איציק גם כאשר נזעקה בשעתו לאחת מתחנות המשטרה שחקרה בן משפחה שלה שנחקר כחשוד בביצוע עבירה פלילית ושוחרר במפתיע.
לאיציק לא הייתה בעיה להתקשר בעיצומה של בדיקת משרד מבקר המדינה לד"ר מאיר גלבוע לשעבר היועץ לענייני המאבק בשחיתות, לצטט באוזניו דברים שאמר בישיבות סגורות ולנסות להלך עליה אימים. (ח"כ אריה אלדד יו"ר השדולה הפרלמנטארית למאבק בשחיתות הבטיח בשעתו לקיים דיון בנושא התנהלותה של איציק בפרשה זו אך עד כה לא קיים את הבטחתו).

כרטיס הביקור האישי של איציק כולל את התואר: "הפוליטיקאי הישר ביותר" שהוענק לה בשעתו לדיראון ע"י כנס שדרות לחברה.
איציק הצליחה במרוצת השנים לאחוז את עיניהם של רבים וטובים במסגרת מסע ממושך לטיהור השם הרע שלה במרוץ הבלתי נלאה לצמרת המדינה.

תואר של שר בממשלה כבר קטן עליה. היא כיהנה כשרת התמ"ת והתקשורת וגם הייתה כבר יו"ר הכנסת המשמש כממלא-מקום נשיא המדינה.

איציק רוצה להתגורר שבע שנים במשכן נשיאי ישראל (שעובר בימים אלה שיפוצים) ולהיות האזרחית מספר 1 במדינה. לא פחות ולא יותר.

הירידה הדראסטית בכוחה הפוליטי של קדימה והפילוג הצפוי במפלגה מתסכלים את איציק אבל היא לא איבדה את התקווה. היעד העיקרי שלה כיום היא שרה נתניהו המושכת בחוטי השלטון והמושחת את בעלי התפקידים.

איציק כעסה בשעתו על פרס על שמנע ממנה ברגע האחרון מלהיבחר נשיאה אחרי פרישתו הבזויה של משה קצב ולא מסתירה כיום את כוותה לרשת את הנשיא הנוכחי פרס מוקדם ככל האפשר.
על-פי הערכתה של איציק פרס בן ה- 87 לא ישלים את יתרת תקופת הכהונה כנשיא בת 3 וחצי שנים שנותרו לו והיא רוצה לרשת את מקומו.

איציק גילתה לי בשעתו שחברה הקרוב ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט, אמר לה שפרס התחייב בפניו לפרוש בתום מחצית הקדנציה של הנשיאות בת שבע השנים. מאחר שמדובר בשלושה אישים שאינם דוברי אמת כרוניים, לא ברור לי אם פרס הערים על אולמרט או שאולמרט שיקר לאיציק או שאיציק פשוט בודה דברים מליבה.

בכל מקרה פרס חייב לאיציק הרבה.

הידיד שהסתבך בגאורגיה
זו הסיבה שפרס נכנע בשעתו ללחצה של איציק והחל לפעול ללא לאות למען שחרורו של איש העסקים רוני פוקס ידיד קרוב של איציק, שהסתבך יחד עם שותפו זאב פרנקל בפרשת שוחד בגאורגיה ונדון לתקופת מאסר.

מאחר שהפרשה הדיפה ריח רע על-פי פרסום בלעדי ב-News1 פנתה אומ"ץ אל מבקר המדינה בבקשה לבדוק את התנהלותה של איציק.
בפנייה נאמר בין השאר: "בכתבה נחשף שאישים בכירים במדינה בהם נשיא המדינה שמעון פרס, יו"ר הכנסת חבר הכנסת ראובן ריבלין, שר החוץ אביגדור ליברמן ואחרים גויסו באחרונה ע"י חברת הכנסת דליה איציק לפעול למען שחרורו של פוקס.

על-פי הפרסום באתר המדובר אינו בפנייה בעלת אופי הומניטרי של האישים הללו לממשלת גאורגיה אלא נוקטים בצעדים מעשיים שעלולים לפגוע במערכת יחסי החוץ של שתי המדינות. כך, למשל, יצא נשיא המדינה שמעון פרס בקריאה פומבית לממשלת גאורגיה לשחרר את פוקס מבלי שבדק את העובדות לאשורן והמתין לדיון המשפטי.

שר החוץ אביגדור ליברמן נענה ללחצה של חברת הכנסת איציק ואיים בפומבי על צינון היחסים בין שתי המדינות ואילו יו"ר הכנסת חבר הכנסת ראובן ריבלין בלחצה של חברת הכנסת איציק לבטל את ביקורו בארץ של עמיתו יור הפרלמנט הגיאוגרי.
עוד נאמר בכתבה שמעורבותה המאסיבית של חברת הכנסת איציק בפרשה זו נובעת ממניעים אישים ומגובה ע"י פרסומים מגמתיים של התקשורת הישראלית שמשתפת פעולה אתה בפרסומים מגמתיים נגד ממשלת גאורגיה".

ככל הידוע לנו לא נערכה בדיקה ע"י משרד מבקר המדינה.
בינתיים שוחררו במפתיע מהכלא בגאורגיה פוקס ופרנקל וחזרו ארצה.

החלה לזרום ברוח התקופה
איציק החלה לזרום ברוח התקופה פתחה דף בפייסבוק באחד הדפים כתבה בדיחה עלובה במאמר לג'רוזלם פוסט לרגל יום כינון הכנסת ה-63 "כתבתי שאני מודאגת ממצבה של הכנסת ה-18. מעמדה, איתנותה ויוקרתה בעיני הציבור נמצאים כיום בשפל. הכנסת נחלשה ואזרחים רבים לא רואים בה יותר כתובת להעלאת המצוקות שלהם. המצב חורה לי, כי אני יודעת שרבים הם חברי הכנסת שרואים בעבודתם בכנסת שליחות אמיתית ועובדים קשה על-מנת לייצג את העם. אני מביטה בדאגה אך גם בתקווה על בית המחוקקים, ומקווה שהוא ישוב להיות פאר הדמוקרטיה הישראלית. אשמח מאוד לשמוע את דעתכם".

מעניין מה היו הדעות שקיבלה.

לפני זמן קצר כתבה איציק בדף שלה קטע נוסף: "לא מזמן התארחתי בתוכנית "שיחת נפש" בהנחיית פרופ' יורם יובל. במשך כחצי שעה צללנו יורם ואני לשיחה אישית מרגשת על העבר, ההווה והעתיד. את הראיון הזה סיכמו באתר האינטרנט של הטלוויזיה החינוכית כך: דליה איציק לא זוכרת את עצמה עושה רק פעולה אחת ברגע נתון, תמיד חשה בצורך של עשייה ומנסה לנצל את הרגע, במקביל מתמודדת עם פחדיה האישיים ולעולם אינה מרימה ידיים".

והמשכיל בעת הזו יצחק.


      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • אדם פדר
    28/03/2012 12:34:03
    הציבור מקבל בדיוק את מה שהוא ראוי לו ...
  • david
    27/03/2012 23:02:10
    איציק- חברת הכנסת ,עסקנית רדודה , נבובה ואפסית!! חסרת כל הישג למען הכלל! תיעלם במהרה מהמפה-לצערי עם פנסייה שמנה ע"ח הציבורמשלם המיסים..
  • אחי בנימין
    24/03/2012 21:24:16
    דליה איציק מיצגת את התרבות הפוליטית הישראלית של נכלולים תחבולות ,שטיקים פטנטים, ישראבלוף בקיצור הבלופים והמשחקים, והערבישע שטיק במיטבם אצל גברת הצמרת. גועל!
  • אברהם מערב
    24/03/2012 21:23:52
    בושה למדינת ישראל שדליה איציק היתה יו"ר הכנסת וממלא מקום נשיא המדינה (גם פרס הוא לא כבוד גדול )
  • מאיר
    24/03/2012 21:05:32
    איציק היא יצור נאלח מתאימה לאיזור פעילותה
  • חזקי
    24/03/2012 18:47:24
    הרבה מעללים של איציק עדיין לא פורסמו. היא הצליח לשחד את התקשורת
  • לשושפרי
    24/03/2012 18:35:06
    כל הכבוד לך. קלעת למטרה
  • מאיר
    24/03/2012 17:53:28
    מי זוכר שהאיציקית התחמקה משירות בצהל?
  • תגובתי ,לעמיר קבלאן מאת שושפרי
    24/03/2012 17:21:54
    אומץ אישי בתגובתך משוכנעת שליבני יודעת על אופיה החתרני.. וערמומי של איציק ותעשה אתה חשבון לאחר נצחונה בפרייימריס. משוכנעת שלבני תנצח .הצבור בעדה
  • עמיר קבלאן
    24/03/2012 15:44:04
    אולי כול מה שנכתב על דליה איציק נכון אולי לא. אני כותב אולי כי אינני מצוי בפרטים על מעלליה הלא חוקיים לכאורה. אני כן מצוי בכול מעלליה הפוליטיים לפחות מהתקופה האחרונה ואני חייב לציין שדליה איציק לא תחמנית צמרת אלא שקרנית צמרת במלוא מובן המילה. אני הייתי עד למספר שיחות טלפון שלה עם פעילים שהחליטו להיות עם שאול מופז או עם ציפי ודליה לא התביישה להתקשר אליהם ולבקש מהם שיאמרו להם שהיא שלחה אותם. גם שקרנית וגם חוצפנית. אבל, יותר מכול היא פחדנית כי אין לה אומץ לומר בגלוי במי היא תומכת למרות שכול הפעילים ובוודאי המתמודדים יודעים. דליה איציק תומכת בשאול מופז ועובדה שכול עוזריה נמצאים במטה של שאול. אם דליה הייתה באמת ניטרלית, עוזריה היו לצידה ולא כך הוא הדבר. כמי שמכיר אותה מצוין אני יכול לומר בוודאות שעוזר שלה שלא ימלא אחר הוראותיה יסולק מיד מהעבודה. זו דליה הרעה. דליה, את אדם שפל, פחדן, שקרן וציבור המתפקדים כולו והמתמודדים עצמם לא פראיירים ויבואו איתך חשבון בקרוב מאוד. הגיע הזמן לסלק אותך מהמגרש הפוליטי.
  • נחום
    24/03/2012 14:24:06
    איציק דליה עומדת על הגדר ומחכה לתוצאות הפריימריס ואז תתחבר לזוכה. בהתנהלות זו אין אמינות אלא מניפולציות וצביעות האופיינית לה .....
  • יערה113
    24/03/2012 14:18:29
    התגעגעתי לכתיבה הנבונה שלך. מקווה שאיציק תיכשל אחרת אנחנו בצרות.
  • רוני
    24/03/2012 14:14:20
    לאחר הפרימרייס בקדימה, אני מאמין שציפי ליבני תבחר, כי רוב הצבור בוטח ביושרה של ציפי ליבני ומעדיף אותה על מופז. מקווה שציפי תבין שאיציק אינה מהימנה
  • שי
    24/03/2012 14:00:13
    איציק דליה הצליחה להערים על מבקר המדינה הסוד שלה תכמנות, צביעות, שקרים ומניפולציות. בהתנהלותה המושחתת ראויה להדחה.
  • שושפרי
    24/03/2012 13:18:22
    כתבה מעמיקה ומעולה על התנהלותה של איציק דליה. מנהיגה מושחתת ללא גבולות. אני משוכנעת שריבלין יבחר לנשיא המדינה. באם איציק תבחר, המד'ינה בקריסה
  • שירן בטיטו
    24/03/2012 11:44:22
    פוליטיקאים הולכים לבחור מבקר מדינה מטעמם כדי שיהיה חייב להם ולא יחשוף את ערוותם, כשלונם ושחיתותם. שפירא מתאים לפוליטיקאים כאלה ככפפה ליד. מוסד הביקורת עומד להיות מוסד מושחת בעצמו כשאין מי שיבקרו כלל, וברור שגב' איציק תהיה בראש תומכיו של "כבוד השופט" יוסף שפירא...
  • כלב מוכה
    24/03/2012 11:42:16
    לאף אחד אין בושה פוליטקאים מושחתים תפסו 120 כסאות ,,, המחשבה היחידה - להביא אוכל הביתה ,,,תחמונים ומניפולציות - זו דרך המחשבה ,,,
    כמה חברי כנסת שכהנו - יושבים בבתי כלא ,,,,,ועוד היד נטויה ,,,בקרוב גם שופטי ישראל בדימוס - יעלו לכותרות ,,,,סבלנות !!!
  • קורן נאוה
    24/03/2012 11:41:46
    עד מתי יאלץ העם היהודי לסבול את רוב נבחריו המבישים ואינם ראויים, בלשון המעטה,לארץ חמדת אבות ולעם היהודי,שלא שכח מה זה להיות יהודי בארצו מולדתו?! למה מגיע לנו העונש הזה של פוליטיקה זנותית,בזויה ומושחתת?!למה?עד כדי כך חטא העם היהודי?הצילו!!
  • דפנה
    24/03/2012 11:22:11
    הגברת היא הדוגמא הטובה ביותר לאדם שאינו ראוי להיות איש פוליטי ודמות ציבורית. היא פועלת אך ורק בעבור דליה איציק על חשבון כולנו.
  • ד"ר יעקב ניר
    24/03/2012 11:22:17
    אריה, שכחת כי גם בראש הליכוד עומדת שרה.......
  • משקיף פוליטי
    24/03/2012 07:44:27
    איצקי מחזיקה בביצים תרתי משמע כמה אישים בכירים במדינה
  • תשובה לשואלים
    23/03/2012 22:53:11
    לשואלים - תחשבו בעצמכם ותבינו. איזו שהיא סיבה יש לה לדליה שהגיעה לאן שהגיעה ובדרך השאירה סודות ואנשי צמרת מפוחדים שאוי אם הסוד יתגלה.
  • אלמוני
    23/03/2012 22:49:24
    חבל שלא נחשף השוט בו אוחזת איציק ולכן פוחדים ממנה. למה שמעון פרס פוחד? למה לינדנשטראוס פוחד? מה השלד בארון?

  • איציק המאוסה
    23/03/2012 22:48:56
    זו אחת המושחתות מבין מפלגת קדימה המושחתים המורשעים והחשודים ומתאים למדינת ישראל ולשרה נתניהו הטיפשה לבחור בכזו מושחתת לנשיאת המדינה. ובכלל לא יהיה זה מוזר כלל, אם הכנסת המושחתת הזו תבחר באיציק המושחתת כנשיאת המדינה על מנת שבעתיד כשיורשעו תיתן להם המושחת חנינה.
  • אוריאל
    23/03/2012 22:42:19
    מה הסוד? מה מחביאה איציק בארון הגורם לשמעון פרס, ולינדנשטראוס לפחד ממנה? האם מה שכתוב בין השורות זה הרמז?
  • גרוןעמוק
    23/03/2012 22:25:16
    אתם לא יודעים עליה כלום. היא מספרת ניסים ונפלאות על מעלליה
  • יהודה טל
    23/03/2012 22:10:25
    המורה הניצחית - בטעות הגיעה לצמרת הפוליטית.
    כרגיל כתיבה נהדרת וממצה של אריה אבנרי.
  • עובר ושב
    23/03/2012 22:00:42
    שכחת תכונה נוספת של איציק. בוגדת פוליטית. בגדה בכל מטיביה
    עיצוב: סטודיו נעמה