המאבטח של הממשלה (134)  |  

מכתב פומבי אל ח"כ אביגדור ליברמן: אני יודע היטב שיש לך ותק של מאבטח מיומן עוד מהעבר הרחוק שלך כאשר היית סטודנט בירושלים ושימשת לפרנסתך שומר-ברים גברתן. את מי שלא היה נראה לך סילקת מדלת הכניסה. כך אתה נוהג עתה לגבי הממשלה החדשה שאתה נחשב אחד משני בעליה באחוזים שווים עם נתניהו
 
איווט הנכבד שלום,

בראשית מכתבי אליך אני מבקש לברך אותך על בחירתך השבוע לתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. תפקיד זה נחשב לאחת מעמדות הכוח וההשפעה החזקות במערכת השלטונית. אין לי ספק כמעט שתצליח לעשות בתפקיד זה גן-ילדים לחברי הכנסת החדשים, בית-ספר לחברי הכנסת הוותיקים ו"ישיבה" לחברי הכנסת החרדים.

במציאות הישראלית העגומה, שבה החוק הפך מזמן לצחוק, אין למרבה הצער בעיה חוקית שתמנע ממך למלא תפקיד פרלמנטארי מכובד זה, למרות שבמקביל תיאלץ לבלות שעות רבות בבית המשפט המחוזי בירושלים כנאשם בביצוע עבירות פליליות בתקופה שבה כיהנת כשר החוץ.

תקדים הנגבי 
בעצם יש כבר תקדים לכך שנאשם שמשפטו היה תלוי ועומד שימש בתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון. הכוונה היא כמובן לחבר הכנסת צחי הנגבי שעמד בעבר לדין פלילי בעת ובעונה אחת עם כהונתו כיו"ר הוועדה. הנגבי הורשע ללא קלון, נבחר מחדש לכנסת ובממשלה החדשה הוא צפוי להתמנות כשר.

גם אתה מאמין שבמקרה הגרוע תורשע בעבירה ללא קלון, ויוטלו עליך עבודות שירות כמרצה ליחסי חוץ במוסדות לדיור מוגן. אחר-כך תוכל לחזור לתפקידך הקודם כשר החוץ.

שומר הסף 
אם יתמזל מזלך ותזוכה, תיערך לכבודך מן הסתם מסיבה מפוארת בנוכחות כמה מחבריך האוליגרכים המפוקפקים שצמודים אליך לאורך כל השנים. הבולט בהם, מיכאל צ'רנוי, בעל קופת שרצים עמוסה לעייפה, נכח במוצאי הבחירות הקודמות באולם השמחות של "ישראל ביתנו" לחגיגת ניצחון. בבחירות האחרונות הוא לא בא משום מה - ואפשר לנחש את הסיבה לכך.

התחזית המוקדמת שלך שהרשימה המשותפת "הליכוד-ביתנו" תזכה ב-40 מנדטים לפחות לא התממשה. משהו השתבש כנראה בחושים הפוליטיים החדים שלך, ואני מציע לך לטפל בנושא זה בדחיפות כדי שהמצב לא יוחמר.

אבל אתה התעשתת מהר וכיום אתה משמש שומר הסף של הממשלה החדשה המצויה בשלבי הקמה. מי שלא נראה בעיניך, לא ייכנס לחדר הממשלה, גם אם ביבי יעשה שביעיות באוויר. לא יעזור לו, גם אם ראש הממשלה המיועד יהיה מליץ-יושר שלו וירצה אותו בממשלתו. הווטו שלך הינו בכל משקל סגולי כבד.

ארוחת-ביניים 
חבר הכנסת "יהיר" לפיד עדיין לא יודע עם מי יש לו עסק פוליטי אם הוא ממשיך להתרברב ולנהוג כראש ממשלה אלטרנטיבי. אתה יכול לאכול אותו בארוחת-ביניים קלה. לעומתו, ציפי לבני שמכירה אותך היטב מגלה צייתנות ושומרת על פרופיל נמוך של מהלך ראשון בתקווה שתזכור לה את חסד נעוריה הפוליטיים בתקופת כהונתו הראשונה של נתניהו כראש הממשלה.

אני יודע היטב שיש לך ותק של מאבטח מיומן עוד מהעבר הרחוק שלך כאשר היית סטודנט בירושלים ושימשת לפרנסתך שומר-ברים גברתן. את מי שלא היה נראה לך סילקת מדלת הכניסה. קשה היה להערים עליך ולעבור אותך בשלום בלי להסתכן בריסוק עצמות. כך אתה נוהג עתה לגבי הממשלה החדשה שאתה נחשב אחד משני בעליה באחוזים שווים עם נתניהו.

המביא והמוציא 
לפני שהיועץ המשפטי לממשלה הכריע בעניינך, סיכמת עם נתניהו שעד שיסתיימו ההליכים המשפטיים יופקד תיק החוץ בידיו על אפם ועל חמתם של אלה שמצפים לאייש את משרד החוץ במקומך בממשלה החדשה. הם יכולים בשלב זה רק לחלום על נסיעות תכופות לחו"ל ועל פגישות עם שועי-עולם. הם לא מבינים עדיין כנראה שיש צוות מו"מ מטעם "ישראל ביתנו" שיושב בכפר המכבייה, ויש איש אחד שמתגורר ביישוב נוקדים בשם ליברמן, ואתה מכיר אותו היטב. אתה הוא המביא והמוציא והחוסם בכל הקשור לממשלה החדשה.

אני יודע שביבי לא יעז להפר את ההסכם איתך משום שהוא פוחד ממך ומכיר היטב את היכולות הבלתי נדלית שלך. אפילו שרה נתניהו, שידה בכל, לא מעזה להתקרב אליך או לתת לביבי חלילה פקודות להמרות את פיך. מגבלות הכוח שלה נעצרות אצלך. נתניהו מבין היטב שאתה יכול לפרק את "הליכוד-ביתנו" ללא קושי תוך שעה קלה ולסייע להקים ממשלה חילופית שבה ייטלו חלק גם אישים פוליטיים שפסלו אותך בעבר, אך למען כיסא בממשלה מצומצמת בת 30 שרים הם יסכימו להתפשר.
 
עבירה על החוק? 
תנועת אומ"ץ לא הייתה שבעת-רצון מההסכם הקואליציוני הסודי והפרטי שכפית על ראש הממשלה. בראשית השבוע פניתי מטעמה אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בנוסח הבא:
"שר החוץ לשעבר חבר הכנסת אביגדור ליברמן הכריז בימים האחרונים בכלי התקשורת שסיכם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שבממשלה החדשה שהוא אמור להרכיב לא ימונה שר חוץ והתיק יוחזק בידי ראש הממשלה עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו בתקווה שלאחר מכן הוא יקבל את התיק לידיו.

הודעה זו מצביעה על עבירה לכאורה על החוק המחייב להציג בפני הכנסת כל הסכם קואליציוני.

אנו מבקשים את התערבותך המיידית לביטול ההסכם הנדון ולנקוט בצעדים המתבקשים כדי שהחוק יכובד ע"י ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת ליברמן".
היועץ המשפטי לא הזדרז להשיב על מכתבי ואני לא תמה על כך. סימני ההיכר של תפקודו הם האיטיות, העצלנות וההססנות. אלה דפוסי הפעולה שלו ומסיבה זו נחלצו כמה אישי ציבור מושחתים מהעמדה לדין.

אומ"ץ נ' וינשטיין 
איווט, אני רוצה לעדכן אותך: אומ"ץ לא מתכוונת להעניק הנחות ליועץ המשפטי שמתפקד על תקן של סניגור פרטי למרות שתפקידו הוא התובע הכללי של המדינה. אחד מחברי הצוות המשפטי של התנועה שוקד בימים אלה על הכנת עתירה נגד היועץ המשפטי לממשלה, בגין החלטתו השנויה במחלוקת של וינשטיין לסגור את התיק המרכזי נגדך שתוחקר בארץ ובארצות אחרות. בג"צ נוהג אומנם להתערב לעיתים רחוקות מאוד בהכרעותיו של היועץ המשפטי לממשלה, אך ההחלטה בעניינך זועקת במופרכותה לשמי החוק.

חבל שדווקא בימים האחרונים, ערב פתיחת משפטך בתיק הקטן הקשור לכוונתך לתגמל את שגריר ישראל לשעבר בבלארוס שהראה לך חומר חקירה חסוי הנוגע לך, הפגנת זחיחות ועודף של ביטחון עצמי לגבי חפותך.

פישלר נ' ליברמן 
רציתי לרענן את זיכרונך ולומר לך, שאם אתה שוגה לגבי גזר-הדין במשפטך ובכל זאת יוטל עליך קלון ותיאלץ לפרוש מהכנסת, מצפה לך קובלנה פלילית נוספת על עבירת לשון הרע שהגיש נגדך בשעתו עו"ד פנחס (פיני) פישלר. הדיון בקובלנה מושהה בשל חסינותך כחבר כנסת. הרקע להגשת התביעה קשור לקדנציה הראשונה של נתניהו כראש הממשלה בשלהי שנות התשעים, כאשר אתה כיהנת כמנכ"ל משרד ראש הממשלה והוא כמנהל הלשכה.

אחת הסיבות למתח ששרר בינך לבין פישלר נבעה מסירובו של פישלר להיענות לבקשתך הלא חוקית, שהוא יטפל בהכללת מתנות אישיות שרכשה רעיית ראש הממשלה בחו"ל בסעיפי ההוצאות הרגילים של משרד ראש הממשלה. בעקבות זאת העללת על פישלר עלילות וגרמת להדחתו ממשרד ראש הממשלה בלי להניד עפעף. אבל הוא לא שכח ולא סלח והגיש נגדך קובלנה פלילית פרטית.

כל עוד אתה נהנה מחסינות של חבר כנסת, הדיון בקובלנה מעוכב. אם וכאשר תפרוש מהכנסת בכורח הנסיבות, הדיונים בקובלה יופשרו. או-אז תעמוד לפי כל הסימנים במצב בעייתי.

חברים שכאלה... 
אחרי הכל, אני לא מתפלא בכלל שחבריך הטובים הם עבריינים פוליטיים מועדים. הבולט בהם הוא ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט. השני הוא השר לשעבר הרב אריה דרעי שחזר בבחירות האחרונות לצלול בביצה הפוליטית בתום שבע שנות קלון שבהן היה בהקפאה. הם לימדו אותך פרק מאלף: אם אתה רוצה להיות מושחת ברמות גבוהות, עליך להשתלח בפרקליט המדינה ובמבקר המדינה כפי שנהג אולמרט, או למנות יועץ משפטי שיהיה חייב לך כפי שניסה לעשות דרעי.

ואומנם, כאשר הוקמה לפני ארבע שנים הממשלה היוצאת, חברת אל נתניהו והכתרת אותו כראש הממשלה, למרות שקדימה הייתה המפלגה הגדולה. לא הייתה לך בעיה מצפונית. ללא קושי יכולת לחצות את הקווים ולהמליך את ציפי כראש הממשלה, אבל חששת לגנוב את הסוסים, החמורים והגמלים.

הנחלה הפרטית 
התמורה שגבית מנתניהו בהסכם הקמת הממשלה הייתה השתלטות טוטאלית על מערכת אכיפת החוק לכל צרה שתבוא. אל תשלה את עצמך ששכחנו שאתה דאגת שפרקליטך לשעבר, פרופ' יעקב נאמן, יתמנה כשר המשפטים, וכידוע לכולנו הוא גם האיש שקובע במידה רבה מי יהיה היועץ המשפטי לממשלה, על כל המשתמע.

חבר מפלגתך, ניצב בדימוס יצחק אהרונוביץ', כשר לביטחון פנים וכמי שימליץ בהסכמתך על מינויו של המפכ"ל החדש. לא הסתפקת בכך ומינית את אחד הנאמנים עליך, מנכ"ל המשרד לביטחון פנים. וזה עוד לא הכל: חבר הכנסת דוד רותם, הנחשב לאחד המקורבים לך, התמנה כיו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט וכנציג בוועדה לבחירת שופטים.

אומ"ץ התריעה בשעתו על הפיכתה של מערכת אכיפת החוק לנחלה פרטית שלך, אך לצערנו לא היו לנו כלים ציבוריים ומשפטיים כדי לסכל את הפקדת ה"חבילה המשפטית" בידיך. אני רוצה להשלות את עצמי ולהאמין, כי בפעם הזו לא תתעקש להטביע את חותמך על המערכת המשפטית המקרטעת. יש גבול לכל תעלול. אם בכל זאת תכפה זאת פעם נוספת על נתניהו, אומ"ץ לא תעמוד מנגד.
 
קינוח לסיום 
ערב הבחירות האחרונות פנתה אומ"ץ אל כל מנהיגי המפלגות בדרישה שיכללו במצע מפלגותיהם סעיף מפורש שיכלול התחייבות למאבק בשחיתות השלטונית.

בתגובה לכך כתב אלינו אחד מעוזריך במשרד החוץ תשובה לאקונית שבה אתה מאשר את קבלת המכתב ולא יסף.

אודה לך אם תאשר גם את קבלת מכתבי הפומבי הזה.


      
 

הוספת תגובה חדשה
שם

עד 250 תווים
תגובה
קוד
תגובות
  • מאבטח למאבטח
    17/02/2013 16:07:12
    ביום שתקום מפלגה שבמצע שלה תתחייב להלחם בשחיתות לא תוכל לנשום לרווחה קמעא
  • Hedva Yechezkely
    17/02/2013 04:54:20
    כמה לא מפליא שאיוט וחבורתו אינם מוכנים לחתום על ההצהרה של אומ"ץ , תמוגר השחיתות.
  • חן מאירי
    16/02/2013 15:35:26
    שומר הבארים ששומר על ביבי שנפשו חשקה בללקק גלידה ע"ח הציבור .
  • ליאור
    16/02/2013 13:13:33
    נתניהו שומר את תיק שר החוץ לליברמן למרות הרשעתו בפלילים. איילון סגן שר החוץ אמר שליברמן הוא "מצורע" בעולם אך ביבי מתעלם כהרגלו. בושה להתנהלותו
  • שוש
    16/02/2013 13:06:52
    ליברמן אדיש היה לבעיות הרוסים, ובצדק לא בחרו בו להיות נציגם. חברי הלכוד לא ייאפשרו את אחוד הלכוד ביתנו בעתיד, מאמינה שליברמן ותנועתו תקרוס ותעלם
  • יעקב מנשה
    16/02/2013 12:51:32
    כל הכבוד לכותב ולכתבה גדול גדול גדול
  • לזו המכנה עצמה מגיבים
    16/02/2013 12:45:28
    האם יאיר לפיד סיפר לביתך איך מימנו אותו אנשי עסקים? איך הם מחכים עכשיו לתמורה? זה את לא רוצה לדעת.
  • נמרוד
    16/02/2013 12:30:43
    איזו להקה של תגובות יש כאן? הם גם לא צריכים מנצח, כולם בקול אחיד.
  • למגיבים
    16/02/2013 11:55:59
    בתי קיבלה מ"יש עתיד" חשבונית מבטוח לאומי שחרדי צעיר בן 27 עם ילדים הלומד בישיבה, מקבל 7000 שקל, בשעה שאני גימלאי מקבל 1400 שקל. חוסר הצדק זועק
  • למגיבים
    16/02/2013 11:52:04
    הרוסים קלטו לאחר שנים רבות, שליברמן לא קיים הבטחה אחת עבורם. לא מייצג אותם. רוב הרוסים הצביעו "יש עתיד" מקווה שלפיד ונבחריו יביאו תקווה לציבור
  • נחום
    16/02/2013 11:47:30
    מעניין איך שומר סף בבר כליברמן, הגיע לצמרת השלטון? סוף סוף הרוסים הבינו שליברמן לא מייצג אותם, אלא את עצמו בלבד. דואג להשתעשרותו ולביתו.
  • למגיבים
    16/02/2013 11:44:02
    לדעתי נתניהו אינו ראוי להיות ראש ממשלה. אינו החלטי הססן, שאיפשר למאה אלף חרדים להיות פרזיטים. הפתרון: באם הנך בישיבה לא תקבל קיצבה אלא תלך לעבוד
  • שושפרי
    16/02/2013 11:39:50
    יאיר לפיד אינו ראוי להיות ראש ממשלה. אין לו נסיון מינימלי, מלבד כתיבתו, אך חברי הכנסת ברשימתו איכותיים העשויים להביא תקווה ושינוי למדינה .
  • דידי יזרעאלי
    16/02/2013 10:50:49
    ואנחנו אמורים להיות מדינה נאורה, בעולם המערבי. אין דבר כזה בשום מקום. יתעורר בית המשפט העליון ויציל אותנו מפני הליברמן-דוברמן הזה. איך הפשפש עלה למעלה
  • למגיבים
    16/02/2013 10:40:23
    לא שמעתי את יאיר לפיד אומר שאין מקום ל-2 מדינות, נהפוך הוא, לפיד תומד בהמשך תהליך מדיני. לדורון, האם נתניהו אמין? אם כן היכן היא???
  • דורון
    16/02/2013 09:37:14
    בנט, שלאט לאט נחשף כאדם לא אמין (פוטר כבר מכמה תפקידים בגלל אי אמינות ופטפטת) ויאיר לפיד השיטחי, צריכים לעבור לפחות 10 שנים של עבודה בכנסת עד שנדע מיהם
  • לשוש פרי
    16/02/2013 09:36:54
    איזה יהיר לפיד את רוצה כראש ממשלה? זה שאומר בנאום בכנסת שהמדינה קטנה ואין מקום ל2 מדינות או זה שבוועידת הנשיאים אמר שברור שצריך 2 מדינות ל2 עמים???
  • שושפרי
    16/02/2013 07:55:49
    נתניהו מנהיג העבר. בנט ולפיד מנהיגיי העתיד למרות הכל, ישנה תקווה להתנהלות חדשה בכנסת ישראל. מאמינה בפוטנציאל של ח"כ החדשים בכנסת יהיה חוק וצדק
  • רונית
    16/02/2013 07:55:21
    מעללי ליברמן- פוטין עוררה בי חלחלה הוא ממשיך להשתלט על ביבי. המנוי יו"ר ועדת הבטחון לפני תום המשפט היא עברה על החוק. וינשטיין שותק כהרגלו.
  • עוזר
    15/02/2013 22:36:51
    ליברמן=פוטין. נראה שהם גם ידידים טובים. אולי המוסד צריך לבדוק את הנושא?
  • ליאור לנסיסקי
    15/02/2013 21:59:19
    אריה היקר למען הציבור בישראל ולמען המלחמה בשחיתות ובהון שלטון הציבור בישראל צריך לדעת מי האיש ששולט בתודעתו ומה המניעים שלו...
  • ד"ר יעקב ניר
    15/02/2013 20:56:00
    ניתוח פשוט מראה כי ליברמן הינו רפליקה של שליט רוסי חסר מעצורים ובעל התנהגות דיקטטורית - סכנה גדולה לדמוקרטיה בישראל. גורלנו כיום בידי בית המשפט!
  • ע. בן-יוסף
    15/02/2013 19:44:13
    העלילות של ליברמן-נתניהו הן ביזויה של מדינת ישראל והמחיר שנגבה ויגבה מאתנו קשה ביותר. אבנרי מרתק כשהוא מחבר חוליה לחוליה ואינו מרפה.
  • פרל
    15/02/2013 19:11:54
    יפה מאד, שבת שלום ידידי
  • ל-נו באמת...
    15/02/2013 18:26:11
    אני דוקא שמעתי בחדשות שישראל ביתינו בקשה לשכה לבד בכנסת כולל מזכירה פרטית וחדרים נפרדים, לא יחד עם הליכוד. מן שעטנז
  • נו, באמת ...
    15/02/2013 17:01:54
    הליכוד וישראל ביתנו הינן, בכנסת הזאת, מפלגה אחת, והשאלה היא אם הסכמות בתוך מפלגה הן "הסכם קואליציוני" המחייב גילוי לציבור.
  • איפכא מסתברא
    15/02/2013 16:42:31
    ליברמן ימשיך לשלוט בממשלה גם אם יקבל קלון ויושבת מהחיים הפוליטיים למשך שבע שנים. הוא לא מאלה שיושבים בצד ושותקים
  • אילן אפט
    15/02/2013 14:46:57
    אריה אהבתי את המאמר. ישר כח, מדינה ארגנטינה...... שבת שלום
  • איתן וינרייש
    15/02/2013 13:20:39
    זה מצב הרבה יותר חמור מהאסיר X...! הרס מבפנים של כול חלקה טובה...!
  • אלמוני
    15/02/2013 12:23:30
    שכחת לציין שליברמן הורשע כבר בעבר בפלילים בעקבות הכאת ילד של שכן בישוב נוקדים. שרה נתניהו חוששת כנראה מנחת זרועו ואגרופיו של ליברמן
  • מושיקו
    15/02/2013 11:38:11
    אולי עתה יודע באיזה בארים עבד ליברמן
  • יובל עוז
    15/02/2013 11:21:01
    כתבה מצויינת מילים כדורבנות, השחיתות שולטת, ראש הממשלה מינה את "החתול- ליברמן" לשמור על "השמנת-החוק" ובהתאם לכך מתנהלת המדינה. ישר כוח לאריה!
    עיצוב: סטודיו נעמה